dc.contributor.advisor | Hoyas Fernández, Maria Inmaculada | |
dc.contributor.author | Closa Capdevila, Anna | |
dc.contributor.author | Danbolenea Laca, Aitor | |
dc.contributor.author | Fuentes Visser, Kevin | |
dc.contributor.other | Escoles Universitàries Gimbernat | es_ES |
dc.date.accessioned | 2018-01-08T15:49:08Z | |
dc.date.available | 2018-01-08T15:49:08Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.13002/425 | |
dc.description.abstract | La Paràlisis Cerebral Infantil (PCI) es causada per una lesió no progressiva al cervell donada en períodes prenatals, perinatals o postnatals. És la malaltia més comú en edats pediàtriques. El símptoma principal és la disfunció motora caracteritzada per una alteració del to i del moviment que afecta al control postural i produeix un retard en el desenvolupament motor de l’infant. El fet de variar la posició fisiològica de l’infant altera la funció dels músculs respiratoris acabant amb una disfunció del sistema respiratori.
El nostre objectiu principal és realitzar un pla d’actuació per la millora de la ventilacó en infants amb PCI espàstica en l’àmbit educatiu. Per això hem hagut d’identificar les diverses alteracions presents en aquesta tipologia d’infants.
Els individus que volem incloure en aquests treball són infants afectats de PCI espàstica, en edat d’escolarització per a poder ambientar-lo en una escola d’educació especial.
Actualment es difícil aconseguir dur a terme un bon abordatge terapèutic complet per a les disfuncions respiratòries que amb molta freqüència presenten els infants de PCI i considerem que és necessari l’elaboració d’un pla d’intervenció per realitzar un protocol d’actuació fisioterapèutic en un àmbit educatiu que s’adapti als alumnes.
PARAULES CLAU : Paràlisis Cerebral, fisioteràpia respiratòria, exercicis respiratoris, pediatria, educació especial, rehabilitació. | es_ES |
dc.description.abstract | Cerebral palsy (CP) is caused by a progressive brain injury occurred in either prenatal, perinatal or postnatal periods. It’s the most common disease in pediatric patients. The main symptom is motor dysfunction characterized by an alteration of tone and movement that affects the postural control and produces a delay in the motor development of the child. The fact of varying the position of the child alters the physiological function of the respiratory muscles ending with a dysfunction of this system.
Our main objective is to carry out an action plan for improving the ventilation in children with spastic CP in education. So we had to identify the various alterations present in these types of children.
Individuals who want to include in this study are children with spastic CP in school age in order to acclimate them to a special education school.
Currently difficult to carry out a good therapeutic approach for complete respiratory disorders frequently have patients PC and consider it necessary to prepare an action plan to make a protocol in physiotherapy and education that meets these users of the special education school.
KEYWORDS: Cerebral Palsy, respiratory physiotherapy, breathing exercises, pediatrics, special education, rehabilitation. | es_ES |
dc.format.extent | 48 p. | es_ES |
dc.language.iso | cat | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | es_ES |
dc.subject | Infants paralítics cerebrals | es_ES |
dc.subject | Aparell respiratori--Fisioteràpia | es_ES |
dc.subject.other | Cerebral palsied children | es_ES |
dc.subject.other | Respiratory organs--Physical Therapy | es_ES |
dc.title | La ventilació pulmonar en alumes amb Paràlisis Cerebral Infantil tipus tetraparesia espàstica i grau IV en l’escala de GMFCS en escoles d’educació especial | es_ES |
dc.title.alternative | La ventilació pulmonar en alumnes amb paràlisis cerebral IV GMFCS | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
dc.description.degreename | Grau en Fisioteràpia | es_ES |
dc.rights.accessRights | openAccess | es_ES |