dc.contributor.advisor | Martínez Gaitero, Carlos | |
dc.contributor.author | Dalmau Pastor, Elisabeth | |
dc.contributor.other | Escoles Universitàries Gimbernat | es_ES |
dc.date.accessioned | 2018-01-15T11:22:51Z | |
dc.date.available | 2018-01-15T11:22:51Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.13002/446 | |
dc.description.abstract | INTRODUCCIÓ : En l’actualitat, hi ha hagut un increment del nombre de persones
que requereixen cures d’un tercer. A Espanya, la dependència representa un
9,0% de la població total, del qual un 10,5% pertanyerien al nombre de
persones dependents a Catalunya. Dins d’aquest percentatge, existeix un grup
de persones que per la seva quantia i estament social no són gaire visualitzats
com a col·lectiu dependent, els nens. Els nens dependents comporten una taxa
elevada de sobrecàrrega en els cuidadors, segons els resultats un 79,0% dels
cuidadors presentarien sobrecàrrega, la qual acostuma a passar
desapercebuda, és insuficientment estudiada i ajudada. Per aquest motiu el
centre d’atenció d’aquest programa se centra en els cuidadors de nens
dependents a Catalunya.
OBJECTIU : Disminuir en un 20,0% el percentatge de sobrecàrrega que
presenten els cuidadors de nens dependents participants en el programa, en un
any.
MÈTODES : A través d’un equip multidisciplinar format per infermeres,
fisioterapeutes, psicòlegs i professors d’educació especial. És realitzaran 6
sessions de dues hores, amb un total de 26 activitats dirigides i enfocades en
sensibilitzar i donar estratègies als cuidadors perquè adaptin les tasques a les
necessitats del nen i s’integrin socialment, evitant l’aïllament i buscant suport.
CONCLUSIÓ : La sobrecàrrega és una situació prevalent en els cuidadors de nens
dependents de Catalunya, la qual no és gaire visible. A la llarga, pot produir un
augment del nombre de persones consumidores del sistema sanitari, produint
una insostenibilitat d’aquest. Per aquest motiu, des d’infermeria s’ha de poder
intervenir fent una bona prevenció i promoció de la necessitat de cuidar-se com
a cuidador, integrant-se socialment i adaptant a les necessitats del nen les
tasques a realitzar, per no sobrecarregar-se i millorar o estabilitzar l’autonomia
del nen.
PARAULES CLAU: Educació per a la salut; Programa de Salut; Sobrecàrrega del
cuidador; Nens dependents; Infermeria; Equip multidisciplinar. | es_ES |
dc.description.abstract | INTRODUCTION: Nowadays, the increase in life expectancy has led to an increase of
the numbers of people that need to be cared for by another person. In Spain, the
dependents represent a 9.0% of the population, of which a 10.5% are dependents in
Catalonia. Within this group, there are a small percentage of people who are rarely
seen as dependents, even for their amount and their social group, the children.
Dependent children involve a high rate of burdened caregivers. According to the
results submitted, 79.0% of caregivers are overloaded, a fact that tends to be
overlooked, is little studied and unassisted. For this reason, the focus of this program
is on caregivers of dependent children in Catalonia.
GOALS: The following health educational program is aimed to reduce by 20,0% the
percentage of burden in caregivers of dependent children in Catalonia, within a year.
METHODOLOGY : The interventions will be carried out by a multidisciplinary team
consisting of nurses, physiotherapists, psychologists and special education teachers.
The program will consist of six two-hour sessions with up to 26 activities aimed and
focused on raising awareness and providing the caregivers with strategies to face the
overloaded situation in which they find themselves.
CONCLUSION: Extra burden is a persistent situation in caregivers of dependent
children in Catalonia, which is not visible at all and, in the long run, can cause an
increase in the number of consumers of the health services, leading to its collapse.
From nursing, along with other professionals, it should be possible to early detect
possible extra burden situations in caregivers of dependent children, by means of
accompany children to medical visits, with special education schools, or with
rehabilitation projects continuing the school work. It is in this places where you
should be able to intervene doing prevention tasks and promoting the need of taking
care of yourself as a caregiver, of become socially integrated and adapting the child’s
needs to the tasks to be done, in order to not burden themselves and to improve or
stabilize the autonomy of the dependent child.
KEYWORDS: Health Education; Health Program; Burden; Caregiver; Disabled children;
Dependency; Nursing; Multidisciplinary Team. | es_ES |
dc.format.extent | 110 p. | es_ES |
dc.language.iso | cat | es_ES |
dc.rights | Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España | es_ES |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/ | es_ES |
dc.subject | Persones dependents--Cura | es_ES |
dc.subject | Cuidadors | es_ES |
dc.subject | Infants malalts--Cura | es_ES |
dc.subject.other | Dependents--Care | es_ES |
dc.subject.other | Caregivers | es_ES |
dc.subject.other | Sick children--Care | es_ES |
dc.title | Programa de Salut per disminuir la sobrecàrrega en cuidadors de nens amb dependència a Catalunya | es_ES |
dc.type | bachelorThesis | es_ES |
dc.description.degreename | Grau en Infermeria | es_ES |
dc.rights.accessRights | openAccess | es_ES |